Deltavliegforum of Deltachat?

Discussiëer hier over algemene onderwerpen, zoals toestellen, veiligheid, uitrustingen etc.

Moderators: Gerard, bdoets

Deltavliegforum of Deltachat?

Berichtdoor fertigo » ma 18 jan 2010, 23:52

En als dan de discussie over Chat of Forum ook op het forum voeren hebben we alvast een stap op de goede weg gezet :lol:

Groeten, Willem
fertigo

Re: Deltavliegforum of Deltachat?

Berichtdoor Theo » di 19 jan 2010, 11:23

Willem, ik doe mee. :lol:

Theo.
Theo

Berichtdoor bdoets » za 23 jan 2010, 10:39

Nou, dat wordt al een geanimeerde discussie...
Bart Doets
Site Admin

Berichtdoor Dr.Delta » za 23 jan 2010, 11:26

:lol:

Aernout
Dr.Delta

Berichtdoor fertigo » za 23 jan 2010, 13:20

Gaan we cynisch worden?

Ik zie trouwens (zoals op de chat ook al aangegeven) nergens een mogelijkheid om een bericht aan te passen. Ik zag echter wel weer ergens een bericht dat ge-edit was dus het moet wel kunnen. Iemand een idee hoe en waar dat kan?

Een lijst van leden is er weer wel, maar dan zie je nog steeds niet de echte naam van iemand. Zal wel gewoon een instelling van phpbb zijn. Ik heb zelf geen ervaring met phpbb maar ben een fanatiek gebruiker van Drupal..

Is Gerard eigenlijk nog actief om dit soort zaken aan te passen? Of kun jij dat ook Bart, als moderator zijnde?

Grt. Willem
fertigo

Berichtdoor Dr.Delta » za 23 jan 2010, 14:39

Drupal ziet er ook goed uit.
Heb er nooit zo op gelet, op hoe zo een BulletinBoard er nou uitziet en wie dat op welke manier in elkaar smeed, maar ga daar eens wat meer van bekijken. Leuke materie.
De meeste, zo niet alle, boards waar ik lid van ben zijn phpBB trouwens.

En over meningen en polemieken gesproken, ik heb geen voorkeur voor DC boven Forum, alleen is DC een al zo goed lopend fenomeen. Daarbij vind ik het onhandig dat er alsmaar oneigenlijke 'argumenten' aangedragen worden om DC te veroordelen evenals de oneigenlijke 'argumenten' om dit forum op te hemelen.
En als er dan zomaar geroepen wordt over het opheffen van DC (en het wordt niet duidelijk dat dat als grapje is bedoeld) dan schiet ik in de allergie-modus.

Cheers!

Aernout
Dr.Delta

Berichtdoor fertigo » za 23 jan 2010, 15:52

Phpbb is echt puur bedoelt voor bulleting boards en forums. Net zoals Wordpress met name bedoelt is voor blog. Joomla is als Content Management Systeem met name ingericht om websites te maken. Drupal zet zich neer als een 'Content Management Platform'. Je kunt er met behulp van allerlei modules eigenlijk alle kanten mee op. Overigens kan dat met Joomla eigenlijk ook en wordt Wordpress ook wel gebruikt om er andere websites dan een weblog mee te maken;)

Maar dit gaat wellicht wel een beetje erg ver off topic voor een deltavlieg forum :D
fertigo

Berichtdoor bdoets » za 23 jan 2010, 19:27

>Is Gerard eigenlijk nog actief om dit soort zaken aan te passen? Of kun jij dat ook Bart, als moderator zijnde?<

Ik heb recent net een beetje contact met Gerard gehad, en ik heb hem verteld dat er, wie weet, wel een beetje belangstelling voor het forum was gewekt... het kan natuurlijk best zijn dat-ie er momenteel minder tijd voor heeft dan toen hij het opstartte.
Hij heeft me destijds gevraagd of ik mee wilde modereren, omdat hij toen nog relatief nieuw was in het wereldje. Maar omdat er zo goed als geen aktiviteit op het forum is geweest is het nog nooit voorgekomen...

Misschien is het wel zinnig om hier een paar dingen neer te zetten die we handig zouden vinden - ik mis dus ook die edit-optie; en wat ik ook mis is de mogelijkheid met met een klik te reageren op een bepaalde eerdere post, die daar dan bij ge-quote wordt. (Dit behoeft in de praktijk overigens bijna altijd flink knippen, iets waar veel forumgebruikers in moeten worden gewezen...)
Bart Doets
Site Admin

Berichtdoor Kenyer » ma 25 jan 2010, 18:27

Eigenlijk moet ik hier dus iets neertypen dat echt niet door de beugel kan, maar dan ook echt niet. Ik bedoel dus iets dat nog erger is dan het woord "neertypen". En dan maar kijken wat er gebeurt.
Maar ja, ik ben daar dan eigenlijk ook weer veel te braaf voor en te bang dat ik dan komende beurs van iemand een kromme upright in m'n nek krijg. We zullen dus een andere manier moeten vinden of en hoe en door wie de teksten ge-edit kunnen worden.
Kenyer

Berichtdoor Kenyer » ma 25 jan 2010, 18:29

Daar heb je het al:
Ben ik in mijn vorige post "om te ontdekken" vergeten. Kan iemand dat er nog even in plakken?

.....en nu maar wachten
Kenyer

Berichtdoor Dr.Delta » ma 25 jan 2010, 18:49

Aparte posting.... een upright in de nek.. een virtuele misschien....?
Heb nogal wat meegemaakt omtrent internetpublicaties, maar dat valt wel mee hoor...

Verder spreek je je zo zorgvuldig NIET uit dat ik bang ben het niet helemaal te begrijpen (of te gemakkelijk naar 'mijn visie' te begrijpen).

Cheers

Aernout
Dr.Delta

Berichtdoor Dr.Delta » ma 25 jan 2010, 18:50

PS mooi plaatje als avatar...!
Dr.Delta

Berichtdoor Kenyer » vr 29 jan 2010, 23:30

Ik kan je het bestandje wel sturen hoor, als je hem wilt hebben.
Kenyer

Keer terug naar Algemeen