iPhone app - locatie+hoogte realtime in google maps

Discussiëer hier over algemene onderwerpen, zoals toestellen, veiligheid, uitrustingen etc.

Moderators: Gerard, bdoets

iPhone app - locatie+hoogte realtime in google maps

Berichtdoor Titus » wo 07 jan 2009, 11:07

Voor iPhone bezittende piloten een leuk programma'tje:

http://www.instamapper.com/

Het legt je afgelegde weg (positie en hoogte) realtime vast in google maps (achteraf terug te zien).Lijkt me wel nodig dat je minimaal gsm verbinding moet hebben...hoewel er staat dat ie ook alleen van je gps gebruik kan maken. Ik ben benieuwd hoe lang het programma'tje aan blijft staan als de telefoon in je zak (dus op stand by) zit. Zou natuurlijk lullig zijn als de vlucht, net als mijn video camera - zo bleek - na 15 minuten spontaan ergens sky high zomaar ophoudt. ;-)

Ik ga het komende zomer proberen.

Overigens ook voor Blackberry, Android en Motorola iden telefoons.

Groet,
Titus
[edit] p.s. het is gratis
[edit 2] in hun forum is te lezen dat het ook werkt als de telefoon op standby staat maar niet op de achtergrond. Je moet dus na het aanzetten er van de home button niet meer aanraken. (geen andere apps gebruiken maar instamapper op de voorgrond laten)
rather be up there...
Titus

Re: iPhone app - locatie+hoogte realtime in google maps

Berichtdoor Gerard » do 15 jan 2009, 12:07

Ah, ik heb net een nieuwe telefoon! Een Nokia n95, wel met gps ontvanger maar zal waarschijnlijk niet werken.

Op dit moment zit ik op school (weinig inkomen) dus dit zou fantastisch voor mij zijn geweest als flighttracker tot ik een echte gpsnavigatie kan aanschaffen. Maar bedankt voor de tip, ik ga zeker even kijken naar de mogelijkheden. Misschien is het toch werkend te krijgen.

Groetjes,

Gerard

ps. wat zijn je vliegplannen voor het aankomend seizoen!?
Gerard
Site Admin

Berichtdoor Titus » do 15 jan 2009, 12:45

Oh jammer! (net een nieuwe tel.) Nou wie weet draait dat daar in no time ook op. Ff hun website in de gaten houden.

Mijn vliegplannen zijn nog niet uitgekristalliseerd. Ik denk Spanje. In ieder geval alvast samen met Alexander Henny. En nog een weekje lieren in Nieuwvliet voor mijn aantekening. Ik hoop dat het allebei gaat lukken. Vorig jaar alleen even gelierd. :-( Maar wel lekker mijn nieuwe vleugel kunnen leren kennen. (Laminar ST 2, super ding)

Jij?
rather be up there...
Titus

Berichtdoor Gerard » do 15 jan 2009, 14:03

Ja ik las inderdaad dat het op sommige N-series wel draaide, ga het even proberen!

Dit voorjaar heb ga ik m'n theorie halen en dan zoveel mogelijk vliegen. Sowieso 2 weken Spanje en 4 weken Frankrijk met de vliegschool... heb er erg veel zin in!

Heb je laminar gegoogled, topless! Vlieg je er ook wedstrijden mee? Dat is wel de mijn ambitie, vlieg op dit moment op een Solar Wings Scandal (met kingpost). M'n allerlaatste vlucht afgelopen zomer was ook gelijk m'n eerste overland, echt een verbetering tov m'n La Mouette Atlas.

Wat is jouw ervaring met overland?

Groetjes!
Gerard
Site Admin

Berichtdoor Titus » do 15 jan 2009, 14:59

Hoi Gerard,

Klinkt goed! Je gaat als een speer. Hou dat vast! (maar in je eigen tempo he, anders gebeuren er ongelukken)
Ik vlieg al 20 jaar... maar nu wegens vriendin en vaderschap veel minder... ik heb een paar wedstrijden buiten meededinging mee gedaan. (NK, BK) Als 'push' voor ervaring is het SUPER en kan ik het je zeker aanbevelen maar je moet je prestatie-drang optellen bij de spanning van voor de vlucht en kijken of je dat acceptabel vindt. Het kan zijn dat je OF gauw genoeg krijgt van de spanning OF zo opgefokt je beslissingen neemt dat je grotere risico's neemt dan wenselijk... hopelijk kan je het tussen beiden houden en snel veel leren. Vliegen is zo iets ongelofelijk bijzonders en je ziet zo veel mooie dingen.

Waar ga je naar toe in spanje?
rather be up there...
Titus

Berichtdoor Gerard » vr 16 jan 2009, 14:45

Jaah het gaat heel goed maar ik heb ook rustig aan gedaan, ben wel iemand van de marges :) . Maar zonder de bedoeling om mee te doen voor een goede wedstrijdkwalificatie lijkt het me zeker leuk om de komende jaar eens mee te doen. Gewoon omdat de nadruk dan ligt op overland vliegen en er daarom veel te leren valt. Ook wedstrijdstages lijken me leuk, hoorde dat Dennis Pagen deze de afgelopen jaren heeft gegeven!?

Het is trouwens gelukt met m'n Nokia, alleen wat ik me nu bedenk: voor flighttracking in Frankrijk of Spanje heb ik daar mobiel internet nodig.. eens uitzoeken of dat te betalen is. Jammer dat er geen optie bestaat in het programma'tje om de tracking gegevens lokaal op te slaan in plaats van te versturen. Zal eens in het forum vragen of iemand deze functie al heeft toegevoegd.

Bedankt voor de tip, ziet er veelbelovend uit!

Fijn weekend alvast,

Gerard
Gerard
Site Admin

Berichtdoor Titus » zo 18 jan 2009, 22:05

Verrek ja, mobiel internet nodig! Dat gaat in de papieren lopen.. Vast niet zo duur als een top navigator, maar toch. Het is dan ook niet zo veelzijdig.

Dennis Pagen: ja!! Zeker aan te raden. Hij is erg goed, vooral wanneer je een beetje boven gemiddeld zit kwa nivo in de groep. Als ik de kans krijg doe ik ook weer mee. Wel tijdig aangeven dat je mee wilt doen trouwens, de ene keer is er geen plek meer, de andere keer gaat ie niet door wegens gebrek aan belangstelling.

Maar: jij noemde Spanje als bestemming om deze zomer te vliegen.. Weet je al waar?
rather be up there...
Titus

Berichtdoor Gerard » ma 02 feb 2009, 14:31

Zo ik heb wat onderzoek gedaan en heb een applicatie van Nokia gevonden die speciaal is gemaakt voor het sporten. Alles wordt bijgehouden, starttijd, eindtijd, gemiddelde snelheid, hoogste punt etc. Ook zijn deze tracks vervolgens te exporteren naar Google Earth! Nou beter kan toch niet!

Met de meeuw gaan we naar Ager van 4 t/m 17 juli! Heb daar 2 jaar geleden ook mijn eerste thermiek gevlogen dus heb echt veel zin om er weer heen te gaan, en nu dan knallen in de middag :P ! Welke vliegstek ben jij van plan om heen te gaan?
Gerard
Site Admin

Re: iPhone app - locatie+hoogte realtime in google

Berichtdoor Titus » di 07 jul 2009, 10:34

Hoe heet dat programma'tje?
Aangezien je nu ongeveer ook de tomtom voor iPhone kan krijgen (met ingebouwde kaarten dus hopelijk zonder buitenlandse roaming kosten) zou het toch ook mogelijk moeten zijn zonder roaming kosten in het buitenland zo'n programma'tje te gebruiken... (hoop, hoop)

Ik ben vorige maand naar Nieuwvliet geweest om mijn liercursus van vorig jaar (zie mijn Avatar foto'tje) bij Aernout af te maken. Dat was ondanks een korte baan weer helemaal prima dus ik kan nu overal gaan lieren zodat ik niet afhankelijk ben van vakantiedagen. (dilemma van de werkende family man) Het buitenland moet ik dit jaar (weer, zucht) missen.
rather be up there...
Titus

Berichtdoor JeroenG » zo 28 aug 2011, 12:32

Wellicht is de app Ski Tracks nog een idee...

Deze app laat max snelheid, afgelegde afstand verschil in hoogtemeters, max hoogte, duur etc. zien. Uiteraard gecombineerd met grafieken en plattegrond.

Of je nou je bochtjes op een (off)piste draait of skyhigh moet vlgns mij niet uitmaken. Ga m zelf binnenkort testen.
JeroenG

Berichtdoor Titus » zo 28 aug 2011, 12:51

Leuk! Ben benieuwd naar je bevindingen. Kan het bijv. zonder mobiel internet funktioneren?
rather be up there...
Titus

Berichtdoor pamela » di 30 aug 2011, 23:01

Wat is jouw ervaring met overland? :?: :?: :?: :?:

Groetjes!
pamela

Berichtdoor Titus » di 30 aug 2011, 23:29

OT: Ik vlieg sinds '96 elk jaar wel wat overland. Mijn langste vlucht was 80 km vanaf Laragne maar de laatste jaren heb ik dat niet meer gehaald hoewel ik me blijf voornemen DEZE keer de 100 km te halen. :lol: Ik besteed gewoon te weinig tijd aan vliegen om er echt goed in te worden maar ik geniet enorm van met name samen met anderen vliegen en elkaar helpen om een gave tocht te maken. Ik ben regelmatig ver weg laag geweest en kwam dan toch weer terug, dat is ook erg bevredigend. :) Favoriete vliegstek is Laragne maar ik doe ook regelmatig Plaine Joux aan (http://g.co/maps/ktp4) en sinds kort Laveno (http://g.co/maps/4fh6) en Pogusch (Maurice vd Hurk - http://g.co/maps/65b7).
Jij?
rather be up there...
Titus

Keer terug naar Algemeen