Waarschuwing Woody Valley Harnas

Discussiëer hier over algemene onderwerpen, zoals toestellen, veiligheid, uitrustingen etc.

Moderators: Gerard, bdoets

Waarschuwing Woody Valley Harnas

Berichtdoor Johan Zeinstra » do 11 feb 2010, 10:17

Heb tijdens de grote voorjaars controle van m'n vlieguitrusting m'n harnas eens goed gecontroleerd.
Daarbij moest ik vaststellen dat de slider los is gekomen is!! :shock:
Een kwestie van weer even goed aandraaien.

Je zult niet van je delta loskomen daar er een beveiliging ingebouwd is maar je zult je wezenloos schrikken op het moment dat je een harde bel invliegt op 2000 meter en je knalt 30 cm naar beneden..... laat staan hoe je landing gaat als je 30 cm lager hangt.

Weet uit eigen ervaring hoe het voelt wanneer je direct na een start uit 1 beenband schiet omdat ik die niet goed had vastgeklikt ( geen woody overigens). Geloof me dat voel je de hele vlucht... :shock: Oh ja de landing verliep goed. :wink:

vr.gr.Johan
Johan Zeinstra

Re: Waarschuwing Woody Valley Harnas

Berichtdoor bdoets » vr 12 feb 2010, 15:49

Ooit (onder een Airwave K4) brak mijn overdrive koord. Goed, dat had ik waarschijnlijk eerder moeten vervangen.
Maar, de crossbar komt dus even vrij, het toestel ontspant zich... en dan komt de back-up staalkabel strak te staan. Je schrikt, constateert dat alles nog steeds vliegt, maar denkt: Wat was dat nou?
Misschien een dikke minuut over nagedacht, en toen eens aan het einde van het VB koord getrokken dat nog in de cleat op de speeedbar zat. Ja hoor, helemaal geen spanning...
Bart Doets
Site Admin

Keer terug naar Algemeen