Welkom!

Discussiëer hier over algemene onderwerpen, zoals toestellen, veiligheid, uitrustingen etc.

Moderators: Gerard, bdoets

Welkom!

Berichtdoor Gerard » wo 08 feb 2006, 22:41

Welkom op dit splinternieuw vliegforum.

Ik hoop dat er veel gebruik van gemaakt gaat worden.

Groeten,

Gerard Witvliet
Laatst bijgewerkt door Gerard op ma 20 feb 2006, 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Gerard
Site Admin

Berichtdoor Titus » vr 10 feb 2006, 12:43

Hoi Gerard,

Leuk initiatief! En... no offence, maar deze vorm van fora (meervoud van forum...?) vind ik persoonlijk fijner dan Deltachat. (fijner lezen)

Had je er bewust voor gekozen om tussen de lange lijst van contact-mogelijkheden zoals AIM en Messenger, Skype weg te laten of kan ik dat misschien als tip nog aandragen?

Groet,
Titus
rather be up there...
Titus

Berichtdoor Gerard » vr 10 feb 2006, 20:16

Hoi Titus,

bedankt!
De contact instellingen waren standaard zonder skype erin. Nu is deze wel beschikbaar!
Gerard
Site Admin

Berichtdoor Titus » zo 12 feb 2006, 19:42

Cool. Zal ik ook mijn nr. er even in zetten.

Later!

Titus
rather be up there...
Titus

Berichtdoor Basvanduijn » wo 15 nov 2006, 19:08

Altijd deltachat een vreselijk omslachtige manier gevonden van communiceren, ben blij dat we nu dit hebben. Ik dacht ik stel me even voor: Ik ben Bas van Duijn en vlieg nu al weer 10 jaartjes. Meestal ben ik te vinden op de stekken langs de nederlandse kust om te soaren en ben lid van lierclub Skyline nabij Vriezenveen. Hoop dat we veel interessante gesprekken kunnen voeren hier, ik kijk er in ieder geval naar uit!
Basvanduijn

Berichtdoor Gerard » vr 17 nov 2006, 13:13

Hoi Bas! Leuk dat je nu ook gebruikt maakt van het forum! Ik heb trouwens mijn eerste hoogtevlucht gemaakt in Mens en niet meer in Thorame, was echt erg gaaf! En nog even over de reunie.. Is deze ondertussen al geweest?
Gerard
Site Admin

wordt tijd....

Berichtdoor antonyv » wo 06 dec 2006, 16:16

Basvanduijn schreef:Altijd deltachat een vreselijk omslachtige manier gevonden van communiceren...
...Hoop dat we veel interessante gesprekken kunnen voeren hier, ik kijk er in ieder geval naar uit!

Ha die Bas,

(volgend jaar weer chauffeuren bij NK?)
(Geintje!)

Welkom.
Het is hier alleen best stil.
Heel erg jammer, Deltachat is nuttig vanwege de vele mensen maar niet meer van deze tijd vind ik en het is veel gemakkelijker om dit soort fora te hebben.
Veel overzichtelijker.
Hoe krijgen we nou al die deltachatters hier?...... :?
Met kadootjes?
Misschien Sander van Schaick vragen of ie een gratis kalender wil schenken aan ieder nieuw DF-lid. :D

groet,
Antony
antonyv

Berichtdoor Gerard » di 12 dec 2006, 11:03

Ik ga waarschijnlijk deze keer ook mee om te helpen tijdens het NK !! Las dat het gehouden wordt bij Les Deux Alps, in die regio heb ik afgelopen zomer gelest! Heb trouwens alle verhalen op je site gelezen Anthony, erg gaaf hoor, vooral het verhaal van je eerste echte overland. Geeft me een goed beeld van wat ik nog kan verwachten van de sport. :lol:

Maar het is inderdaad jammer dat het forum nog niet echt veel gebruikt wordt, langzaam komt het wel op gang maar de meest DC'ers willen nog niet overstappen heb ik het idee, een kwestie van tijd. Iemand nog meer suggesties om mensen hier te krijgen!?

Ik las trouwens in de regionale krant dat er waarschijnlijk een Ultralight vliegveld komt bij Oude-Tonge (Goeree-Overflakkee Z-H) Klik voor locatie .Dit op 10 km van mijn woonplaats. Misschien dat dit in de toekomst dan ook gebruikt kan gaan worden als sleepveld! Dromen mag altijd toch!? :)

Groetjes,

Gerard
Gerard
Site Admin

Berichtdoor antonyv » di 12 dec 2006, 13:46

Gerard schreef:Ik ga waarschijnlijk deze keer ook mee om te helpen tijdens het NK !! Las dat het gehouden wordt bij Les Deux Alps, in die regio heb ik afgelopen zomer gelest! Heb trouwens alle verhalen op je site gelezen Anthony, erg gaaf hoor, vooral het verhaal van je eerste echte overland. Geeft me een goed beeld van wat ik nog kan verwachten van de sport. :lol:

Maar het is inderdaad jammer dat het forum nog niet echt veel gebruikt wordt, langzaam komt het wel op gang maar de meest DC'ers willen nog niet overstappen heb ik het idee, een kwestie van tijd. Iemand nog meer suggesties om mensen hier te krijgen!?

Ik las trouwens in de regionale krant dat er waarschijnlijk een Ultralight vliegveld komt bij Oude-Tonge (Goeree-Overflakkee Z-H) Klik voor locatie .Dit op 10 km van mijn woonplaats. Misschien dat dit in de toekomst dan ook gebruikt kan gaan worden als sleepveld! Dromen mag altijd toch!? :)

Groetjes,

Gerard

Ha die Gerard!
Tof dat je alle verhalen gelezen hebt.
Ik lees ze zelf ook nog soms door, dan kan ik even wegdromen. Erg prettig in deze tijd van niet vliegen.

Ik kan je verzekeren dat je je eerste echte overland nooit vergeten zult.
Als je goed landt dan is het onbelangrijk of je nu 10km of 100km vliegt, feest is het in ieder geval.

Leuk dat je meegaat naar het NK.
Misschien doe ik mee met het NK.

V.w.b. het sleepveld, tja, ik geloof dat het in Stadskanaal ook een heel gedoe is om het te regelen om daar te slepen. Dus reken maar niet op een flexibele houding. Misschien als je een Booster of Mosquito hebt, volgens mij zit je dan wel erg goed daar.
Groet,
Antony

(wow, twee berichten in een dag! :wink: )
antonyv

Berichtdoor antonyv » di 12 dec 2006, 16:20

Gerard schreef:Ik ga waarschijnlijk deze keer ook mee om te helpen tijdens het NK !! Las dat het gehouden wordt bij Les Deux Alps, Groetjes,
Gerard

Ik heb even nagezocht maar ik ben benieuwd waar je die info vandaan haalt. :?:

Het is volgens de zeilvliegen.nl site toch echt St. Andre-des-alpes.
Ik wilde er graag starten ooit (zuidstart) maar door een enorme dikke wolk welke uitgroeide tot een heuze CB niet mogelijk toen.

St. Andre als NK stek, lijkt me erg leuk! En een kompleet geasfalteerde weg naar boven. :)

St. Andre is Zuid en West en voor Noord kan de Petit Cordeil 8) ,.....alleen met veertig man :?: :?:

Edit: Oeps ik was net te laat.... Je had al gecorrigeerd ;)
Laatst bijgewerkt door antonyv op di 12 dec 2006, 17:33, in totaal 2 keer bewerkt.
antonyv

Berichtdoor Gerard » di 12 dec 2006, 17:25

Om precies te zijn naar St. Andre les Alpes, volgens mij liggen er meerdere geschikte startplaatsen bij in de buurt. Toen ik daar op vakantie was en 's middags een verfrissende duik nam in het meertje (na intensief gelest te hebben) zag ik al dobberend de delta's en parapenters draaien in de thermiek :) echt geweldig! Dit was ongeveer elke dag met redelijk weer..

Het volgende heb ik gewoon van De zeilvliegsite
NK 2007
Monday, 06 November 2006
Het NK 2007 gaat in week 30 naar St. Andre les alpes
Afbeelding
De bergwedstrijd gaan we in St.Andre organiseren. Voor degene die het niet kennen: goede starts, goede weg naar boven, camping naast het hoofdlandingsterrein, leuk dorpje en veel activiteiten voor de familie in de omgeving. Maar vooral goed overland vliegen. Je kunt bijna alle kanten op. Het ziet er naar uit dat Flip ruimte in zijn volle CIVL agenda gaat maken, want ook hij heeft goede herinneringen aan St. Andre. De wedstrijd duurt weer 8 dagen, van zaterdag 21 tot en met zaterdag 28 juli. Helaas konden in verband met internationale wedstrijden niet in de week dat alle scholen vrij zijn en iedereen bouwvak heeft. Hopelijk kunnen diegene iets regelen.

Na wat zoeken kwam ik het volgende plaatje tegen van de lokale parapent/delta club:
Afbeelding

En er zijn in de streek nog meer bergen waar gestart kan worden als ik het goed heb. Nuttige info toch! :wink:

Groetjes,

Gerard
Gerard
Site Admin

Berichtdoor bdoets » zo 17 dec 2006, 21:12

Inmiddels staat er al een groot deel van het Delta Magazine archief op de website zeilvliegen.nl ; daar kan je verschillende artikelen vinden over St.André, o.a. het verslag van het NK van, pakweg, acht jaar geleden ongeveer aldaar.

Een nadeel voor beginners: St.André staat bekend als één van de meest ruige vliegoorden qua aerologie. Nou ja, die kunnen altijd tegen het einde van de middag gaan vliegen; dan wordt het allemaal wat rustiger. Of ze kunnen eens een dagje uitwijken naar Lachens, een km of 50 naar het zuiden. (Ook over Lachens staat een boel te lezen in het Delta Magazine archief). Kan je ook nog toplanden...

Ik wil zelf ook wel info verstrekken hoor, als jullie wat moeten weten over vliegen in die omgeving...

Bart

PS- natuurlijk is ook vlakbij voor beginners, het dal van Thorame; daar geven verschillende vliegscholen hun hoogtestages. Als je dan aan het einde van de middag berehoog zit kan je altijd nog naar St.André vliegen. Omgekeerd komt trouwens ook voor, vooral in de vorm van mislukte overlandvluchten vanaf St.André...
Bart Doets
Site Admin

Berichtdoor bdoets » zo 17 dec 2006, 21:20

antonyv schreef:St. Andre is Zuid en West en voor Noord kan de Petit Cordeil 8) ,.....alleen met veertig man :?: :?:

Ik ben al heel wat keren bij St.André geweest en ik kan me niet herinneren dat er één keer rugwind stond... je zit daar op de grens van het hooggebergte. Zolang het maar een klein beetje fatsoenlijk weer is zal er altijd lucht worden aangezogen van de dalen naar boven. Als dat niet zo is dan is het waarschijnlijk om heel andere redenen niet vliegbaar... (dikke cunims of zo)
Bart
Bart Doets
Site Admin

Berichtdoor antonyv » ma 18 dec 2006, 14:34

Bart schreef:Ik ben al heel wat keren bij St.André geweest en ik kan me niet herinneren dat er één keer rugwind stond... je zit daar op de grens van het hooggebergte. Zolang het maar een klein beetje fatsoenlijk weer is zal er altijd lucht worden aangezogen van de dalen naar boven. Als dat niet zo is dan is het waarschijnlijk om heel andere redenen niet vliegbaar... (dikke cunims of zo)
Bart

Ja of, ...mistral...
Thorame ken ik al best goed, ik heb er mijn brevet gehaald.
Echter in de tijden dat ik er was, was het weer niet goed genoeg voor St. Andre of zelfs niet voor een goede vlucht vanaf de Petit Cordeil. Ja een keer, ik zag Diederik als een gek omhoog suizen en ik zou er achteraan starten.... ware het niet dat ik mijn vleugel "te goed" gechecked had en een te losse bout ontdekte aan een van mijn crossbars welke ik terplekke niet vast kon krijgen, weg enige kans op een supermooie overland in die streek. Je hebt het mee of je hebt het tegen.
Wat mij opviel in die streek is toch wel inderdaad wat ruige bellen met scherpe kantjes en kleine kernen, vooral bij blauwthermiek. Andere omstandigheden dan dat (behalve een keer 8/8 Cu) heb ik daar niet bevlogen.

Wellicht met het NK betere kansen. 8)

Waar blijven hier nou de overige deltachatters Bart?
Dan kan bijvoorbeeld dat gewouwehoer over die vogels een aparte topic worden en hoeft niet iedere deltachatter het te .....
antonyv

Berichtdoor bdoets » ma 18 dec 2006, 15:28

antonyv schreef:Waar blijven hier nou de overige deltachatters Bart?
Dan kan bijvoorbeeld dat gewouwehoer over die vogels een aparte topic worden en hoeft niet iedere deltachatter het te .....

Tja, we zullen het zelf af en toe moeten promoten...
Bart

PS- een paar jaar terug was er sprake van de opening van een nieuwe startplaats tegenover de Petiti Cordeuil. Is daar iets naders over bekend?
Bart Doets
Site Admin

Volgende

Keer terug naar Algemeen